پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118205
تحريم رهبر و رييس‌جمهور ايران از سوي آمريکا
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1746

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از ايسنا، دو سناتور تندروي آمريکايي پيش‌نويس طرحي را براي تشديد تحريم‌هاي ايران و قراردادن نام رهبر ايران و حسن روحاني رئيس‌جمهور اين کشور در ليست تحريم‌هاي آمريکا ارائه دادند.

اين مقامات آمريکايي در حالي که به پايان ضرب‌الاجل 20 ژوئيه براي دستيابي ايران و گروه 1+5 به توافق نهايي نزديک مي‌شويم قصد دارند که با تصويب چنين طرحي رهبر و رييس‌جمهور ايران را هدف تحريم‌هاي آمريکا قرار دهند.

سناتور مارک کرک و مارکو روبيو، دو سناتور جمهوري‌خواه آمريکايي هستند که در طرح حقوق بشر خود تحريم رهبر و رئيس‌جمهور ايران به اين بهانه که از زمان رياست جمهوري حسن روحاني دولت باراک اوباما تنها يک مقام ايراني را به اتهام نقض حقوق بشر تحريم کرده خواستار شده‌اند.

سناتور روبيو در اين باره گفت: اميدوارم توجه بيشتري به ايران شود و فکر مي‌کنم چنين چيزي تنها در صورتي که آمريکا و هم‌پيمانانش در مذاکرات هسته‌اي به يک توافق رضايت‌بخش نرسند، بيشتر خواهد شد. اگرچه من پيش‌بيني مي‌کنم که آنها مي‌توانند.

بر اساس اين گزارش چند سناتور آمريکايي به رهبري رابرت منندز، سرپرست کميته روابط خارجه سنا در ماه ژانويه طرحي را به منظور تحريم هاي جديد عليه ايران ارائه دادند که 60 سناتور از آن حمايت کردند.اين طرح با مخالفت کاخ سفيد مواجه شد و باراک اوباما گفت که مي تواند روند مذاکرات هسته اي ايران را تخريب کند.

دولت آمريکا در سال‌هاي گذشته تعدادي از مقامات ارشد ايران را هدف تحريم‌هاي خود قرار داده‌ است.

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html